بسته بندی متاسفانه یکی از آخرین چیزهایی است که در بازاریابی به آن توجه میشود . تبلیغات ؛  فرایندهای تحقق محصول ؛ رسانه های اجتماعی و سایر ابتکارات فریبنده بنظر میرسد ترجیحا توجه بیشتری نسبت به اولین موضوع مشخص در تحویل اکثر برندها یعنی بسته بندی را بخود اختصاص داده است .

بنابراین وقتی واقعا میدانید اکنون زمان بررسی مجدد و بروز کردن گرافیکهای بسته بندی است ؟ قواعد چیست ؟ ما تعداد زیادی از سوالات را با در نظر گرفتن اینکه کی و چگونه بروز رسانیهای بسته بندی را انجام دهیم پیش رو داریم . در اینجا ۶ نشانه شاخص برای اینکه اکنون زمان بروز رسانی ( و دامهای خودداری کردن ) است بر پایه بیش از ۲۰ سال تجربه وجود دارد .

۱. ۶ سال از اخرین بروز رسانی گذشته است.

شش سال زمان برای هر طرح بسته بندی کافی است تا برای بروز رسانی مورد توجه قرار گیرد . در آن زمان خود گروه و تیم داخلی مسئول برند موجود هستند . تصمیمات قبلی اتخاذ شده بدلایل سیاسی ممکن است دیگر مناسب نبوده و برند ممکن است برای انتقال سرمایه های مورد نیاز در مرحله بعدی حیات خود به دردسر افتد . این یک ویژگی حیاتی از اصطلاحات قدیمی یا بدون استفاده برای « تکامل » یا « انقلاب » در زبان برند می باشد . بروزرسانی نباید بمنظور تغییر یا تمایل به عبور سریع انجام گیرد . بازاریابان و طراحان باید برای کار دقیق و ابرومند طرح بسته بندی با هدف نزدیک شدن به یک موقعیت استراتژیک که مطلوب مصرف کننده باشد همکاری نمایند .

بسته بندی

بسته بندی

۲. رقبای شما تغییر کرده اند.

همانطور که بیان شد ؛ شش سال در یک گروه کالاهای مصرفی با تغیر سریع زمانی بسیار طولانی برای برخی برندها جهت ماندگاری است بخصوص اگر بخواهید برندتان بعنوان یک گروه پیشرو وجود داشته باشد . در آغاز هر ابتکار طرح ؛ ارزیابی اینکه چه چیزی و چه کسی تغییر کند مهم است . اگر شما اینکار را اکنون انجام نمیدهید ؛ من ردیابی رقبا در زمان واقعی را قویا توصیه میکنم ؛ بنابراین شما برای یافتن اطلاعات در زمانی که اماده تعیین اینکه ایا تغییری مورد نیاز می باشد هستین ممکن است یه دردسر نیافتید . ردیابی برای درک تمایلات و زیرکی رقبا امری حیاتی است . این نباشد که بگوییم من یک طرفدار محک در برابر رقابت هستم ولی درک قدرت و ضعف رقابتتان و زمان ضربه زدن مهم است .

۳. شما دریافته اید کدام مشتریان با شما صحبت نمیکنند

وسواس به تحقیق مصرف کننده گاهی به دغدغه زمان و دلیل تغییر افزوده میشود . تعدادی قاتل بوده و بنابراین این یک روش رایج است . مصرف کنندگان باهوش تر شده اند . آنها بازی را تشخیص داده و بالا و پایین فروش را حتی تحت بهترین پوشش درک مینمایند . ولی به اندازه ای که محصولات و برندهای بهتر برای تغییر روزمره خود میخواهند ؛ در بیان اینکه چه در سر دارند یا تشریح اینکه چگونه خرید میکنند خوب نیستند . اکثر آنها حتی تشخیص نمیدهند هرکاری را چطور انجام دهند ! برخی در ترس از مخاطره هزینه تحقیق خود هستند ؛ بنابراین به شما میگویند چه میخواهید بشنوید و چه چیزی نمیخواهدی بدانید . سایرین مودب بوده و مانند طوطی انچه را که میدانند تکرار میکنند . هرچند مصرف کنندگان در صورتیکه بدانید کجا و چگونه نگاه کنید خرده شواهد را رها مینمایند . از ازمایشگاههای تحقیق بیرون امده و از تاریکی شب دور شوید . به خانه هایشان رفته ؛ گفتگویی داشته و برند را با آنها مصرف کنید ؛ مهیا شده و با انها به خرید بروید . گوشش کرده و مشاهده نمایید و سوالاتی که پیش بینی نشده اند را بپرسید . فکرتان را باز کرده ؛ صادق باشید و از مسافرت با مصرف کننده لذت ببرید . اگر آنها احساس احترام و آگاهی کنند به شما هرچیز درستی را خواهند گفت .

تغییر بازار سنتی و نیاز به تغییر در نحوره بسته بندی محصولات

تغییر بازار سنتی و نیاز به تغییر در نحوره بسته بندی محصولات

4.زمان تغییر کرده است!

در اینجا تفاوتی بین یک تمایل به زیبایی و تغییر واقعی در گروه وجود دارد . سازمانهای بسیاری به این تفاوت توجه نکرده و فورا نگران ظاهر و حس طرح جدید میگردند ؛ بخصوص اگر از طرف یک سازمان رقیب باشد . دیگر کافیست ! ابتدا زبان طرح گروه را بشناسید . هر گروهی یک زبان طرح دارد که همانند تفاوت اساسی بین روغن موتور و شیر باید باشد . درک سرمایه های برند در این موضوع قبل از اینکه شما به هر تمرین طرحی مشغول شوید حیاتی می باشد . بعد از آن در طول زمان ( شش سال بسیار عجیب است ) بررسی کنید چه چیزی تغییر کرده ؛ بوجود امده و یا تمایل به ان وجود دارد . سپس به ترکیبها ؛ زبانها ؛ اشکال و تاثیراتی که میتواند برای تقویت پیام برند اعمال شود نگاه کنید . هر تمایل را فقط بخاطر اینکه میل به دارید در نظر نگیرید ولی اطمینان حاصل کنید که برند بخوبی باقی می ماند .

۵. شما میتوانید موضوعات را از نقطه نظر خرده فروشان بوضوح ببینید

حالا بیش از هر زمانی ؛ میشنویم که خرده فروشان تقاضای تغییر دارند . این موضوع میتواند بیان کند که اینکار یک توسعه جالب نیست . هرچند خرده فروشان تحت فشار افزایشی برای لذت بردن مصرف کنندگان در راهروها هستند ؛ بخصوص در مرکز فروشگاه . با رشد فزاینده گروه ها و برندها رقابت برای فضا ؛ طبقه بندبها و کل راهروهای جدا کننده مشابه وجود دارد . شوینده ها ؛ غذای سگ ؛ چیپس و شامپو را در نظر بگیرید ؛ راهروها غافلگیر کننده بوده و میتوانند از برندهای بوضوح مشخص بهره گیرند . تغییر اگر بدرستی مشخص شود میتواند به سادگی طرح جاری امور منزل باشد وگرنه همانند تعمیرات اساسی خواهد بود . سعی در درک آنچه خرده فروشان در کلیات طرح میبینند مشخص کننده مسیر نمی باشد .

۶. پیام برند شما در حال از بین رفتن است

هر برندی باید بطور پیوسته در اینه نگاه کرده و بپرسد چرا سرمایه های قطعی یا جزئیات بسته بندی وجود دارند . داستانهای پشت عناصر را درک نمایید . ایا هنوز معتبرند ؟ ایا مصرف کننده آنها را تشخیص داده و ارزیابی کرده و بهتر شده اند ؟ آنها را به انچه در اولین مکان در خیال دارید ربط دهید . پیام برند بر روی یک بسته بندی گاهی با تغییرات کوچک و در طی زمان کم کم کمرنگ میگردند ولی بدون بازگشت به عقب درک آن مشکل است . مشاوره های صحیح برند و طرح راههای روبه جلو خواهند یافت که برپایه اصول برند و در نظر گرفتن استراتژی زیرلایه ها می باشند .

بسته بندی اگر مهمترین نباشد ؛ یک امر مهم است . بخشی از امور بازاریابی برای اکثر مصرف کنندگان محصولات خوب باهم ترکیب میشوند . به همین ترتیب عمل کنید . هر چیز دیگر را به حساب بیاورید . با توجه به نشانه ها اکنون زمان بروز رسانی است و وقتی زمان آن رسید با احترام انجام دهید .

برگرفته از مقاله منتشر شده در وبسایت Dieline

بری امتیاز به این پست کلیک کنید
[Total: 1 Average: 5]